viernes, 9 de noviembre de 2012

Àngel Gómez: "Amb il·lusió i amb treball volem estar a la part alta"



Aquest dijous el tècnic del Masnou ha obert les portes del vestuari a El Blog del CD Masnou. Àngel Gómez, un home amb una llarga carrera exitosa a les banquetes, als despatxos i també als terrenys de joc, ha atés amablement les nostres preguntes. El tècnic, que tornarà diumenge a la banqueta gairebé un mes després, ha volgut destacar la tranquil·litat amb la que vol treballar.

LES FRASES

"Quan em van parlar del Masnou el primer que vaig mirar és la trajectòria de l'anterior entrenador"

"L'equip ha jugat millor que el que reflexa la classificació"

"A Avià van passar coses molt extranyes que a mi no em van agradar"

"Crec que patirem però treurem els tres punts de Montcada" 

"Veig capacitat en aquest equip per lluitar per l'ascens"

"L'essència del futbol està aquí"


Sent un tècnic amb una dilatada trajectòria com a entrenador, com a director esportiu i com a jugador, què és el què t'ha portat al CD Masnou? Qué és el que t'ha atret del projecte?

La veritat és que tenia ganes de tornar a entrenar, estava fent i continuo fent una feina per l'Espanyol d'scouting i d'anar a veure a partits sense poder intervindre i tenia ganes de tornar a les banquetes. Conec la junta directiva del Masnou des de fa molt temps i sempre m'ha caigut molt bé. És un club simpàtic, que està treballant bé i per això vaig acceptar la proposta.

En quin equip en la teva carrera t'has sentit més a gust? D'on guardes millors records?

Com a jugador crec que de tot arreu on he estat tinc bones sensacions. A l'Europa com a jugador juvenil, al primer equip quan várem fer playoff, a Cornellà que també várem fer playoff, a Castelldefels que vàrem pujar de categoria...sempre he estat content. I com a entrenador potser a l'Europa és on més intensitat ho vaig viure , però sobretot a l'Ecuador perquè era Primera i era un altre sensació. I aquí a Masnou de moment portem tres mesos i estic igual de content també.

Quan es va posar en contacte la directiva del Masnou amb tu? Tenies més ofertes sobre la taula, vas dubtar?

Sí, hi havia alguna cosa més, però si alguna cosa tenia clara és que volia un projecte seriós. Quan em van parlar del Masnou el primer que vaig mirar és la trajectòria de l'anterior entrenador, que va estar quatre temporades, una cosa que avui en dia no passa pràcticament en cap club. Va ser el tema principal per mi, el veure un club que dongués confiança a l'entrenador i que a més em permetés compaginar-ho amb un altre feina. De seguida vaig acceptar.

Passem ja a parlar de la situació actual, com valores aquests nou primers partits de temporada? Creus que el Masnou ha fet mèrits per sumar més punts? 

Sí, jo estic completament segur que l'equip ha jugat millor que el que reflexa la classificació. Però al final aixó funciona així, en aquesta categoria tens cinc minuts no gaire positius i pots perdre partits. I això ens ha passat i ens ha de servir per madurar i per aprendre. Hem d'intentar que el resultat final reflexi el que ha estat els noranta minuts. Crec que treient el partit de la Gramenet on vam ser un desastre, la resta de partits hem estat superiors als rivals.

Notes una millora des de l'inici de temporada? En què està millorant l'equip?

Jo crec que a la pretemporada vam estar bé, però probablement no feiem tan gols com estem fem ara. Fer vint gols en nou partits és una xifra molt elevada, però hem perdut en concentració defensiva en jugades puntuals i aquí és on hem de millorar. Content pel joc perquè estem en línia positiva, estem millor ara que al principi de temporada en quant a joc, content per la creació de moltes jugades de gol que s'estan fent i potser dos punts negatius, estar més concentrats en defensa i aprofitar millor les ocasions de gol.

Hem vist des de la pretemporada com has anat introduïnt diferents esquemes i estils de joc... partits amb 3 defenses, altres pràcticament sense bandes, alguns amb dues puntes...Creus que ja has trobat l'esquema ideal? 

Més que l'esquema ideal, hem de pensar que som amateurs i hi han setmanes en les que puc comptar amb els vint jugadors i hi han setmanes en les que no puc comptar amb la totalitat del planter. Amb aixó hem de comptar i ens hem d'adaptar als jugadors que tenim. També ens hem d'adaptar al potencial del rival. Nosaltres vem començar amb extrems fixos i feiem un bon joc però no acabavem de crear gaire perill. Ara ens hem adonat que amb dos davanters amb un joc potser una miqueta més vertical s'arriba millor a porteria contrària. Ara el que l'equip necessita no és juga tan bé sinó guanyar partits. Estem en aquesta línia.

Aquest diumenge a Montcada tornaràs a seure a la banqueta després de tres partits de sanció, és inevitable preguntar pel que va passar fa tres setmanes a Avià, l'arbitratge i el que va generar aquell partit, quina opinió tens al respecte?

Realment estic molt decepcionat amb el que va passar a Avià, no pels errors perquè jo crec que tothom es pot equivocar i per suposat els àrbitres tenen una tasca molt díficil, però allà van passar coses molt extranyes que a mi no em van agradar. Després van intentar posar a l'acte algunes coses que no són certes, i aixó em va fer enfadar moltíssim perquè sóc una persona que intento no faltar mai el respecte a ningú i no permetre que mai diguin que jo he faltat el respecte a ningú quan no és cert. Allà el càstig que vaig rebre crec que és excessiu, el càstic que va rebre el porter Jordi també és excessiu i el càstig que va rebre Marcelo probablement fos més curt que el que jo m'imaginava. Durant els noranta minuts ja es va veure, fores de joc realment increïbles, jugades de penal...No vull fer més llenya d'aquest arbre que ja ha caigut i espero que aquest àrbitre tingui millor sort en próxims partits.

En l'última temporada a la Tercera divisió tant Claudio Festa com el president Roberto Hernàndez van denunciar varies vegades el maltracte que sofria el Masnou per part dels arbitratges, i fins i tot l'equip va arribar a retirar-se d'un partit. Tens por del que pugui passar aquest any? 

Intentarem que no passi. Jo als nostres jugadors i jo he de ser el primer els estic intentant inculcar que no hem ni de pensar en els àrbitres. Nosaltres hem de jugar i anar a la nostra. Hi han àrbitres molt bons en aquesta categoria, aquesta setmana vam empatar a dos amb el Peralada però l'arbitratge va ser espectacular, cap queixa. També a Granollers vem rebre un bon arbitratge i quan vem perdre tres a sis contra la Gramenet aquí també va ser un bon arbitratge. No hi ha cap queixa, l'únic va ser aquell dia a Avià que personalment no vaig entendre les decisions que rebíem. Desitjo que no torni a passar i que tinguem un campionat tranquil de màxim respecte cap als àrbitres.

El darrer diumenge amb el 2-0 al marcador tot semblava indicar que sumaríeu la tercera victòria consecutiva, què va passar en aquests sis minuts desafortunats en què el Peralada va aconseguir empatar?

Jo crec que la jugada clau va ser la del 2-1. Encara estavem celebrant el 2-0, van treure del mig del camp i van fer el 2-1 i aquí sempre sol passar en el futbol, el que fa el 2-1 es creix, agafa una miqueta més de confiança i l'altre equip es queda una mica més neguitós. A nosaltres ens va passar, no vam tindre l'ofici necessari per intentar calmar el partit i ja es veia que ens empatarien. Però els últims deu minuts van ser un atac i gol nostre que vam tenir opcions de fer gol un altre cop. El Peralada de totes maneres és un equipàs.

Aquest cap de setmana el Masnou visita La Ferreria, el camp del Montcada. Un rival dur i un camp complicat no?

Sí, és molt complicat. Del Montcada conec a l'entrenador i a la majoria dels jugadors, que tenen passat a l'Europa i els vam tindre. Sabem que anem a un partit complicat, però confio moltíssim en la línea de l'equip, estan super concentrats en aquest partit i jo realment sóc optimista. Crec que anirem, patirem però treurem els tres punts.

De moment el Masnou és l'equip del grup que més gols fa però també el que més n'encaixa? Vol dir alguna cosa això?

Vol dir que en el moment que aconseguim millorar en l'aspecte defensiu l'equip anirà cap a dalt. Això és el "abc", no hi ha més. Fixa't que el dia de la Gramenet vam rebre sis gols que vulguis o no incrementa molt la cantitat total de gols en contra. Jo en aquest sentit haig d'intentar buscar un equilibri però sense perdre el poder ofensiu. Contra el Ripollet no vam ser capaços de fer cap gol, però a partir d'aquí jo crec que fer-li quatre gols al Mollet, tres al San Cristòbal, cinc al Granollers, dos al Peralada són molts gols. Crec que això en el moment en què millorem en l'aspecte defensiu ens ajudarà moltíssim.

En els últims anys sempre que el Masnou ha estat a Primera Catalana ha lluitat fins al final per l'ascens, veus capacitat aquest bloc de jugadors per somiar amb aquest objectiu? 

Sí, capacitat hi veig. L'únic que vull és tranquil·litat per ells perquè hem de ser conscients que potser hi han equips que probablement tinguin planters més competitius, amb més experiència, però amb il·lusió i amb treball volem estar a la part de dalt. Però som conscients que estem en un grup que fins al final tothom lluitarà per un objectiu o un altre.

Quins són els rivals a batre en aquest grup? Creus que equips com l'Horta, el mateix Peralada, el Ripollet que no han començat tampoc massa bé poden ser també rivals per dalt?

Sincerament crec que hi han vuit-nou equips perfectament per competir la primera posició. Mollet, Horta, Farners, Peralada, La Jonquera, Granollers, Ripollet que ara mateix va últim, Masnou, Cerdanyola...són equips que la diferència és mínima. Tot dependrà de la tranquil·litat que tingui el club, primer aspecte per mi fonamental. Els equips que compleixin econòmicament, que sapiguen mantenir el vestidor separat perquè no notin masses moviments...I a partir d'aquí l'equip més regular serà el que pugui pujar, aixó és molt llarg. Portem nou jornades i la diferència entre el cinqué i el tretzé és de dos punts, és a dir que ens queda molta lliga per davant.

Fa anys que no puja cap jugador de la cantera al primer equip. Creus que la cantera del Masnou té capacitat per que arribin jugadors al primer equip?

Jo crec moltíssim en la pedrera. De fet sóc un entrenador que la major part de la meva carrera ha estat en el futbol base i m'encantaria poder comptar amb ells. La idea és poder fer un treball conjunt amb l'entrenador del B i amb el Juvenil A sobretot, els dos més propers. Però també hem de ser conscients de que han de pujar en el moment oportú, quan l'equip estigui més conjuntat, quan la situació sigui una miqueta més positiva. I després cal que els jugadors que puguin pujar tinguin aquest nivell no només per debutar sinó per quedar-se a la categoria.

La temporada passada el Juvenil A va firmar una temporada històrica aconseguint l'ascens a Preferent i deixant molt bones sensacions, però tan sols es va comptar amb 3-4 jugadors que estan al filial i això va generar certa polèmica. Creus que els jugadors no tenien nivell ni per jugar a 1a catalana ni a la 3a catalana o la decisió ja estava presa quan vas arribar?

Cosa meva impossible perquè jo vaig arribar aquí a mitjans de juny. No recordo bé la data però aquí ja estava tot ben definit. Hi havia algun cas d'algun jugador al que se li havia promés pujar al primer equip i clar quan arriba un entrenador nou tot això pot canviar. Entenc perfectament la situació d'un jugador juvenil, però a partir d'ara hem d'intentar fer un projecte en comú en el que tots anem per la mateixa línia i així serà més fàcil que puguin pujar jugadors.

Què en penses que ni des de cap mitjà públic municipal ni tampoc des del propi club es faci un seguiment de l'equip?

Es podria parlar de l'aspecte negatiu, però com he dit abans prefereixo quedar-me en l'aspecte postitiu. Crec que és d'agraïr que mitjans com el teu blog, com és el teu cas o el de periodistes com el Sergi Vargas o d'altres feu aquest treball pel futbol català. Es parla molt del futbol català, molt de la pedrera, però al final estem sols. L'entrada de públic aquí al Municipal no ser si arriba a les 150 persones i estem en aquesta situació. Entre tots hauríem de promoure tot molt més, estar clar que la pàgina web, el Twitter o el Facebook són eines que es podrien perfectament, però ja és un tema més de club i jo ja tinc prou feina amb els meus jugadors com per opinar. Que m'agradaria, sí, però em quedo en positiu mentre hi hagin periodistes com tu o com Vargas doncs ja anem fent.

Per últim, què li podem dir als aficionats per convence'ls que vinguin a animar aquest equip?

Bàsicament que és l'equip del poble. Jo crec que al final l'essència del futbol està aquí. El que veiem per la tele està bé, a tots ens agrada veure partits de Champions, de lliga, però això no es pot perdre. És l'equip del poble, él de la gent que està a cinc minuts de casa per venir a veure el partit, que juguem els diumenges a les dotze del matí. A més crec que la proposta nostra és intentar fer un bon futbol perquè la gent pugui gaudir i si rebem aquesta petita empenta quan l'equip més ho necessiti segur que l'equip guanyarà partits fins arribar a dalt. Tant de bó aconseguim que la gent estigui amb nosaltres i vulgui formar part d'aquest projecte.

No hay comentarios:

Publicar un comentario